Ellin korvan takaa löytyi aamusella kesän ensimmäinen punkki. Yllättynyt Aikaisin tuntuvat nekin jo aloittelevan. En ole vielä tajunnutkaan laittaa punkkimyrkkyjä turkkiin, mutta nyt illalla laitan Ellille Expotit niskaan ja katson miten sen iho siitä tykkää ? Olen kuullut että joiltain lähtee karvat kokonaan siitä mihin on tipat laittanut. Aiempina kesänä olen käyttänyt Frontlineä ja se on sopinut hyvin, en siis ymmärrä mikä höyräys se oli nyt ostaa uutta merkkiä ? Päättämätön  Daraa en uskalla pitää koekaniinina juuri näin ennen näyttelyä. Mun tuurilla se olis just kaamee pälvikalju parin viikon päästä.

Äitienpäivä on sujunut ajellessa ensin isomummin luo, joka oli siellä tutun iloinen pirteä oma itsensä. On hän vaan semmoinen teräsmummo, että on nuoremmillakin tekemistä. Mäntsälästä sitten ajelimme suorinperin famolle jatkamaan kahvitteluja. Huh huijaa jokseenkin ähky olo !  Koirat olivat pitkän päivän yksin, mutta olimme lopulta kotona vähän ennen kuutta niin pääsin tyttöjen kanssa metsään sulattelemaan läskejäni. Nauru Kotiin tultuamme en löytänyt kummastakaan inhottavia salamatkustajia, vaikka syynäsin molemmat tosi tarkkaan. Onneksi !

Pikkasen taas sieppasi naapurin koira, josta olen ennenkin kirjoittanut. Tulimme metsästä ja molemmat tytöt remmissä kävelimme tietä pitkin kotiin. Naapurin rouva on siinä pihahommissa ja Timi, tuo Ellin inhokki no.1, oli ulkona myös. Otin Ellin tosi lyhyelle remmissä ja se hinkui ja vinkui ja veti, että pääsisi syömään mokoman rotan pois suihinsa ärsyttämästä. Minä yritän mennä mahdollisimman reippaasti heidän tonttinsa ohi, tekemättä asiasta numeroa. Niin eikös tämä räppi hyökkää pensasaidan lomitse tielle ja räksyttäen juoksee takaapäin kohti. Naapurin muija ei sano mitään ! Huuto Elli on jo täyden raivon vallassa ja minä vaan yritän sitkeästi kulkea eteenpäin. Viimein sain Elliin kontaktia ja sitä rauhoittumaan ja Timikin palasi kotipihalleen.  Edelleen muija ei puhu mitään.

Tiedän, että se on täysin minun ongelmani jos Elli ei käyttäydy kunnolla. Tiedän, että on minun vastuullani, ettei Elli pääse tekemään muille koirille mitään. MUTTA tie on myös aivan yleinen, ei heidän. Yleisellä tiellä pitäsi voida kulkea rauhassa ilman, että sinne juoksee koiria vapaana kenenkään luo.  Ei meidänkään koirat mene tielle häiritsemään kenenkään kulkua vaikkei aitaa tontillamme olekaan. Ja jos sitä yrittävät, niin saavat todella tuta, että niin ei ole sallittua tehdä !  Naapurimmekin varsin hyvin tietävät Ellin suhtautumisen heidän koiraansa kohtaan, niin minä otan tuollaisen käytöksen suoranaisena veetuiluina. Kyllä meidän pikkurakaskultamussukka saa mennä haukkumaan isoille, pahoille ja ilkeille koirille !  Prkl ! Huuto 

Helpottipas ! Nauru